dilluns, 24 d’octubre de 2016

La culpa és de la @CollaVella #Castellers



Els castells de Santa Úrsula 2016 de la Vella

La meva passió pels castells ve de fa anys, però concretament em va motivar la diada de les festes de Santa Úrsula del 2006, per aquells temps jo estudiava primer curs del CFGM d'Atenció Sociosanitària, desconeixia la rivalitat entre la Colla Vella dels Xiquets de Valls i la Colla Joves dels Xiquets de Valls.

La plasticitat dels castells i els valors dels mateixos em van enamorar i van fer que m'interessés per ells, l'atzar ha volgut que 10 anys després la Vella ha fet la millor diada de la història dels castells, amb uns esplèndids: 4 de 10 amb folre i manilles, 3 de 10 amb folre i manilles i 4 de 9 sense folre (o net). Sense cap dubte, em trec el barret davant d'aquesta proesa castellística, que de ben segur que servirà d'estímul a altres colles.

El dia abans, vaig gaudir d'una diada d'evolució i consolidació de la qual, des de fa 2 anys, és la meva estimada colla, la Colla Castellera Jove de Barcelona. En una diada que va ser duta a terme a Berga, vam fer tres bons castells: el 4 de 7 amb el pilar, el 5 de 7 i el 4 de 7, tots ells altament treballats, sobretot el 5 de 7.

Em refermo que la culpa de la meva passió pels castells només té un nom. La culpa és de la Vella.

Salut i castells